Panosta työntekijäkokemukseen ja vahvista kilpailukykyä

Oletko kuullut työntekijäkokemuksesta?

Kun hiot asiakaskokemusta, haluat tehdä ostavan asiakkaan olon mahdollisimman mukavaksi ja ostamisen helpoksi. Tässä ovat toivomasi tuotteet. Täältä löydät kassan, ole hyvä!

Asiakas saa välittömästi kaikki olennaiset viestit, ja kaikki sujuu. Ei viestitulvaa, ei sekavia käyttöliittymiä. Ostopolku on viritetty huippuunsa, ja sitä on miellyttävä kulkea.

Entä yrityksen sisäinen viestintä. Saavatko omat työntekijät samaa kohtelua?

Valitettavan harvoin. Yrityksen päättäjien katseet ovat usein tiukasti myynnissä, markkinoinnissa ja asiakastyössä.

Harmi, koska erinomainen työntekijäkokemus erottaa menestyjät massasta.

Sujuva sisäinen viestintä parantaa työntekijäkokemusta

Yrityksen sisäisen viestinnän vastuuhenkilö saattaa laatia ja lähettää henkilöstölle erinomaisia tiedotteita, mutta viesti ei silti tunnu kulkevan perille. Miksi?

Viestintäkanavia on todennäköisesti liikaa, tai niiden käyttö on monimutkaista. Sovellusten availu vie työn keskellä liikaa aikaa ja energiaa.

”Menestyvä yritys panostaa vähintään yhtä paljon sisäiseen viestintään kuin myyntiin, markkinointiin ja asiakaskokemukseen.”

Kun tärkeät yhteiset asiat jäävät yrityksessä vain pienen porukan tietoon, luoko se yhteishenkeä? Fiilistä, että tavoittelemme jotain yhdessä? Vahvistaako se tekijöiden motivaatiota? Ei.

Rinnasta etätyöläinen ostavaan asiakkaaseen

Kun etätyö yleistyi, työskentelyyn tuli samoja piirteitä kuin asiakkaan kokemaan digitaaliseen ostopolkuun.

Oletko valmiina? Varaa ilmainen demo tänään.

Lähes 90 % demon läpikäyneistä organisaatioista valitsee cNow-sovelluksen. Lupaamme sen käytön oppimisen vain 10 minuutin koulutuksella.

Saavut työpaikalle sähköisesti, avaat järjestelmän tai useamman, etsit tietoa, kaipaat ehkä opastusta. Toivot, että kaikki toimii kuten pitää. Ilahdut, kun työt sujuvat ja koet onnistumisen riemua.

"Menestyvä yritys panostaa vähintään yhtä paljon sisäiseen viestintään kuin myyntiin, markkinointiin ja asiakaskokemukseen. Jotta sisäinen viestintä toimii, pitää sen olla kaikille osapuolille helppoa. Helppo lähettää, helppo vastaanottaa, helppo vilkaista ja lukea."

Tiedätkö, miten työntekijäsi kokevat etätyöpäivänsä? Jos työyhteisöviestintä ei toimi, paljon etätyötä tekevät saattavat vähitellen vieraantua porukasta.

Aloita asettumalla asiakkaan, eli työntekijän saappaisiin ja todenna ratkaisu

  • Mitä kuuluu, miten työ sujuu? Onko jotakin, mikä häiritsee työtäsi? Mikä sitä helpottaisi?
  • Asiakaskokemuksesta opitut asiat voi hyvin ottaa käyttöön työntekijäkokemuksen parantamisessa. Hyvä esihenkilö vaihtaa aika ajoin henkilökohtaisesti työntekijän kanssa kuulumiset.
  • Esihenkilön on hyvä olla kartalla siitä, miten tieto kulkee yrityksen sisällä, missä muodossa ja milloin tietoa halutaan vastaanottaa, mikä turhauttaa ja mitkä järjestelmät tökkivät. Mikä motivoi tekemään työn vielä hiukan paremmin? Uskallamme väittää, että useat päällekkäiset viestintäsovellukset eivät ole oikea ratkaisu.
  • Kun tieto kulkee vain yhden sovelluksen välityksellä, eri järjestelmät eivät jatkuvasti keskeytä työskentelyä, työpäivä sujuu mukavammin ja tuottavuus nousee. Tämä kilpailukykyä vahvistava mahdollisuus kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Työntekijät ovat lopulta yrityksesi tärkein resurssi.

Onko sinulla käytössä teknologiaa, jolla yksikanavainen ja keskitetty työyhteisöviestintä voidaan toteuttaa työntekijäkokemuksen parantamiseksi?

Varaa lyhyt demo, se on maksuton! Lupaamme, että opit cNow-viestintäsovelluksen käytön 10 minuutissa.

Jaa tämä artikkeli