Mikä on sisäisen viestinnän sovellus ja miksi se saa yritykset menestymään

Yrityksille tarjotaan jatkuvalla syötöllä enemmän asiakkaita, parempia liidejä ja laajempaa näkyvyyttä. Haetaan tuloksia hakukoneissa, reaktioita sosiaalisessa mediassa ja sopivia kontakteja vaikuttajien kautta. Menestys saattaa todellisuudessa löytyä täysin eri suunnasta.

Tutkimusten ja kokemusten valossa katseet kannattaa kääntää organisaation sisäpuolelle, josta löytyvät yrityksen tärkeimmät resurssit – tyytyväiset ja sitoutuneet työntekijät. Panostamalla sisäiseen viestintään, voidaan tulokset saavuttaa helpommin, tehokkaammin ja kestävämmin.

Sisäinen viestintä parantaa työmotivaatiota ja sitouttaa tekijöitä

Eurooppalaisen tutkimuksen mukaan vain 10 % työntekijöistä on sitoutuneita työnantajaansa ja 70 % kokee jäävänsä tärkeiden yhteisten asioiden ulkopuolelle. Samalla 85 % työntekijöistä kertoo olevansa motivoituneemmillaan saadessaan säännöllisiä uutisia työyhteisöstään.

Sisäisen viestinnän, eli työyhteisöviestinnän, avainasemassa on toimiva kommunikaatio, joka hoituu helposti keskitetyllä ja tarkoitukseen suunnitellulla sovelluksella.

Viestien ylikuormitusta tulee voida hallinnoida sujuvasti ylhäältä päin ja viestien vastaanottajien tulee pystyä keskittymään omaan työhön sekä asiakkaisiin. Toimiva viestintäsovellus kokoaa, suodattaa ja kohdentaa viestit oikein ja välittää ne oikea-aikaisesti oikeille henkilöille.

Sovelluksen helppous ja alustojen lukumäärä ratkaisevat

Yleisiä käytössä olevia viestintäkanavia ovat info TV, intranet, sähköposti, raportointiohjelmat ja pikaviestimet. Näiden tuottamat viestit voidaan helposti keskittää yhteen sovellukseen, jolloin eri sovellusten sisältöjä voidaan lukea yhdestä paikasta. Sisällöt voidaan kohdentaa tuotantotilojen ohjaamiseen, aulojen ja neuvottelutilojen näytöille sekä henkilöstön työasemille, myös mobiilisti.

Toimiva sisäisen viestinnän sovellus tukee henkilöstön, johdon, myynnin, markkinoinnin sekä tuotannon yhteisiä tavoitteita ja kasvattaa yrityksen menestystä sisältäpäin – auttaa omia tiimejä sekä asiakkaita onnistumaan.

Oletko valmiina? Varaa ilmainen demo tänään.

Lähes 90 % demon läpikäyneistä organisaatioista valitsee cNow-sovelluksen. Lupaamme sen käytön oppimisen vain 10 minuutin koulutuksella.

Hyvän sisäisen viestintäsovelluksen ominaisuuksia ovat:

  • Kokoaa eri järjestelmien tiedot yhteen paikkaan ja vähentää sovellusten välillä liikkumista - useiden viestintäohjelmien välillä liikkumiseen kuluu yli 30 työpäivää vuodessa.
  • Esittää asiat visuaalisessa muodossa – infografiikka luetaan 30 kertaa tekstimuotoista tiedotetta todennäköisemmin
  • Suodattaa ja priorisoi viestit niin, että tärkeät viestit eivät jää huomaamatta - lähes 70 % työntekijöistä toivoo kommunikointiin vain yhtä kanavaa
  • Parantaa työturvallisuutta seuraamalla järjestelmiä reaaliaikaisesti - ilmoitukset ja hälytysjärjestelmät tulisi yhdistää suoraan viestintäsovellukseen
  • Parantaa asiakaskokemusta sujuvalla ja ymmärrettävällä ohjauksella - toimivat ja ajankohtaiset opasteet ovat avainasemassa luomaan positiivista yrityskuvaa
  • On helppo ja yksinkertainen käyttää viestijälle ja vastaanottajalle vähentäen digitaalista kuormitusta - erityisesti sisäiseen viestintään suunniteltu sovellus on kehitetty vastaamaan viestintäammattilaisten tarpeita

Haluatko oppia lisää sisäisen viestinnän sovelluksesta ja löytää tavat parantaa työyhteisön hyvinvointia toimivalla työyhteisöviestinnällä?

Ota rohkeasti yhteyttä, tarjoamme maksuttoman esittelyn omasta cNow-sovelluksestamme, jonka käytön oppii jo 10 minuutissa.

Jaa tämä artikkeli