Kohtele työntekijöitä kuin asiakkaita - näin rakennat toimivan sisäisen asiakaskokemuksen

Ostopolun, käyttöliittymän ja asiakaskokemuksen parantamista johtaa ajatus yksiselitteisestä ja yksinkertaisesta kommunikoinnista - asiakkaan suuntaan viestintä hiotaan sujuvaksi ja ostaminen tehdään mahdollisimman helpoksi. Rautainen asiakaskokemus erottaa menestyjät markkinoilla.

Jos asiakkaan ei haluta hukkuvan viestien tulvaan, eksyvän matkalla kassalle tai jäävän epätietoisena etsimään itselleen tärkeitä viestejä - miksi moni yritys kohtelee näin omia työntekijöitään?

Yksikanavainen viestintä on avain työyhteisöviestinnän optimointiin

Alle puolelle organisaatioista on dokumentoitu sisäisen viestinnän, eli työyhteisöviestinnän strategia. Vielä harvempi käyttää sisäiseen viestintään tarkoitettua sovellusta.

Yrityksen kilpailukyky nojaa vahvasti sen omiin resursseihin, eli työntekijöihin, joiden työpäivää optimoimalla voidaan kasvattaa sekä lyhyen aikavälin tuottavuutta, että pitkän aikavälin kasvua.

Jotta työntekijäkokemusta (EX - Employee Experience) voidaan kehittää, tarvitaan siihen sopiva sovellus. Toimivalla sisäisen viestinnän sovelluksella voidaan kommunikaatio keskittää ja työntekijä opastaa yksinkertaiselle polulle onnistumaan omassa työssä.

Yksikanavainen sisäisen viestinnän sovellus vastaa tutkitusti työntekijöiden tarpeisiin, sillä 68 % henkilöstöstä toivoisi tutkitusti vain yhtä sovellusta sisäiseen kommunikaatioon. Selkeällä sisäisellä viestinnällä tehostetaan samalla tuottavuutta ja sitoutetaan työntekijöitä.

Etätyö tekee henkilöstöstä sähköisen kanavan kautta saapuvan asiakkaan

Erityisesti etätyön myötä työnteko on saanut samoja piirteitä digitaalisia kanavia pitkin saapuvien asiakkaiden kanssa. Omakin henkilöstö saapuu työn pariin sähköisesti, etsii tietoa ja opastusta sekä tukea onnistumiseen, joka nojaa usein toimiviin sähköisiin järjestelmiin.

Oletko valmiina? Varaa ilmainen demo tänään.

Lähes 90 % demon läpikäyneistä organisaatioista valitsee cNow-sovelluksen. Lupaamme sen käytön oppimisen vain 10 minuutin koulutuksella.

Asiakaskokemuksen luomiseen käytettyä mallia tulee hyödyntää samalla panostuksella työntekijäkokemuksen kehittämiseen. Onnistumiseen tarvitaan viestintäsovellus, jolla yksikanavainen viestintä toteutuu ja työpäivä voidaan optimoida kommunikaation osalta mielekkääksi, helpoiksi ja tuottavaksi.

"Parin vuosikymmenen kokemus asiasta vahvistaa tilastot ja tutkimukset, menestyvissä organisaatioissa panostetaan sisäiseen viestintään vähintään yhtä paljon kuin markkinointiviestintään, myynnin järjestelmiin ja asiakaskokemukseen"

Puhuttaessa onnistuneesta työyhteisöviestinnästä tai sujuvasta yrityksen sisäisestä viestinnästä, avainasemassa on yksinkertaisuus ja helppous. Kun viestit voidaan lähettää ja vastaanottaa keskitetysti yhdestä sovelluksesta, voidaan ne myös kohdentaa, ajoittaa, suodattaa ja muotoilla oikein. Vain helppo ja selkeä viestintä saa aikaan toivotun vaikutuksen.

Aloita asettumalla asiakkaan, eli työntekijän saappaisiin ja todenna ratkaisu

  • Käy työntekijän kanssa läpi hänen oma polkunsa onnistuneeseen suoritukseen. Selvitä mitä tietoja tarvitaan, mistä ne löytyvät, miten paljon aikaa kuluu etsimiseen ja polulla etenemiseen.
  • Tutki miten paljon turhat tai epäolennaiset asiat häiritsevät suoritusta. Mitä eri sovelluksia pitää käyttää ja miten helposti ymmärrettävässä muodossa tietoa välitetään.
  • Vertaa työpäivää asiakkaan matkaan, mitkä ovat tärkeät ja olennaiset asiat asiakkaan onnistumiseen.
  • Selvitä mikä viestinnässä on oikea tapa lähestyä työntekijöitä. Mieti, että viesti on oikeassa muodossa, esitetty oikea-aikaisesti ja kohdennettu oikeille henkilöille
  • Määrittele missä kaikissa työsuoritteen vaiheissa viestintää tarvitaan ja millä kaikilla tavoilla työntekijän kokemus voi aiheuttaa “ostoskorin hylkäämisen” ajankäytön, epäselvyyden, turhautumisen tai muun viestintään liittyvän syyn johdosta.

Onko sinulla käytössä teknologiaa, jolla yksikanavainen ja keskitetty työyhteisöviestintä voidaan toteuttaa työntekijäkokemuksen parantamiseksi?

Ota rohkeasti yhteyttä, tarjoamme maksuttoman esittelyn omasta cNow-sovelluksestamme, jonka käytön oppii jo 10 minuutissa.

Jaa tämä artikkeli